Сьогодні, 4 травня, Хмельницьке регіональне відділення Асоціації міст України провело онлайн-вебінар на тему «Цифровізація громади: від мрії до реальності». Участь у заході взяли фахівці структурних підрозділів місцевих рад-членів АМУ в Хмельницькій області. Модерував зустріч Сергій Матвійчук, директор Хмельницького міського комунального підприємства «Хмельницькінфоцентр».
Із вітальним словом до учасників заходу звернулась Тетяна Крупа, виконавча директорка Хмельницького РВ АМУ. Вона наголосила, що пандемія та війна сприяли тому, що цифровізація охопила все наше життя. І сьогодні владі та мешканцям вкрай важливо ефективно взаємодіяти за допомогою цифрових технологій. Якщо раніше цифрова трансформація громади була новацією, то тепер це просто вимога часу.
«Усі державні послуги поступово переходять в онлайн-формат, а відтак спрощують нам життя, роблять його більш комфортним. Громади, що це усвідомили, отримали значні переваги. Адже йдеться про надання якісних адміністративних, медичних, освітніх послуг, про соціально-економічний розвиток, якість життя людей, і зрештою – про довіру до влади», - зазначила очільниця РВ.
Чи потрібна громаді цифровізація? На це питання протягом онлайн-зібрання спробував відповісти його модератор Сергій Матвійчук. На прикладі обласного центру розповів про шлях впровадження різноманітних цифрових ресурсів та реакцію жителів на них.
«Хмельницький став одним із перших міст в Україні, де призначили відповідальну особу з питань цифрового розвитку, і цифровізації виконавчих органів Хмельницької міської ради. Хмельницький міський голова Олександр Симчишин, усвідомлюючи те, що цифровий розвиток громади має бути на досить високому рівні, має своє бачення щодо цього. Хмельницька міська рада визначила цифрову трансформацію стратегічним пріоритетом розвитку громади та затвердила «Програму цифрового розвитку», - поділився Сергій Матвійчук.
Тож очільник Хмельницького КП надав практичні рекомендації щодо того, як організувати цифрові процеси у громаді: з чого розпочати та які послуги можна перевести у «онлайн» без залучення додаткового фінансового ресурсу.
Розповів Сергій Матвійчук і про успішні цифрові громади та практику використання інструментів електронної демократії в громадах. Зокрема про роботу місцевих рад із:
- електронними зверненнями;
- онлайн-прийомами громадян, прямими телефонними лініями;
- електронними петиціями;
- інформаційними запитами;
- електронним документообігом;
- чат-ботами.