
1. «Купівля – продаж товарів та послуг в інтернеті»
Жертви переказують кошти наперед, а замовлення так і не отримують. Також шахраї надсилають фішингові посилання для оформлення нібито доставки, після переходу за якими у потерпілих з банківських рахунків зникають усі кошти.
2. «Дзвінок з банку»
Зловмисники представляються представниками банку та під різними приводами випитують особисту інформацію: смс-коди, паролі та реквіти банківських карток. Нерідко шахраї спонукають потерпілих самостійно переказувати кошти на так званий «безпечний рахунок».
3. «Соціальна допомога»
Шахраї в інтернеті розміщують посилання, за якими нібито можна оформити соціальні виплати. Для зарахування коштів необхідно ввести особисті дані та реквізити банківської карти. Так зловмисники отримують доступ до банківських рахунків своїх жертв.
4. «Друг у месенджері просить у борг»
Шахраї зламують акаунти у месенджерах, а потім від імені знайомої людини розсилають усім контактам прохання позичити кошти. Потерпілі, не перевіряючи інформацію, переказують кошти на вказані банківські рахунки і лише згодом дізнаються, що писали їм аферисти.
5. «Заробіток в інтернеті». Інвестиції у криптовалюту або виконання простих завдань, як наприклад ставити «лайки» або коментувати відео в соціальних мережах, потім виявляються шахрайськими схемами. Потерпілих просять вкладати власні кошти, які потім нібито мають повернутися з відсотками. Та це лише ще один спосіб заволодіти заощадженнями громадян.
Як вберегтися? Тримайте особисту інформацію в секреті, не довіряйте незнайомцям та завжди перевіряйте інформацію.