В Україні впроваджується експериментальний проєкт, який дає можливість максимально полегшити процедуру звернення громадян за житловою субсидією (постанова Уряду від 13.06.2023 № 601 “Про реалізацію експериментального проекту щодо удосконалення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”).
Нагадаємо, що раніше визначений механізм звернення за призначенням субсидії з повним пакетом документів залишається чинним і за бажанням людини застосовується у звичному порядку.
За експериментальним проєктом для призначення житлової субсидії людина може подати лише спрощену заяву “в один клік” (в електронній формі – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, Портал Дія (за наявності технічної можливості) або в паперовій формі – звернувшись до обраного сервісного центру Фонду чи до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, або надіславши заяву на адресу органу Фонду поштою).
У заяву необхідно внести прізвище, ім’я та по батькові, серію і номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) заявника та осіб, які входять до складу домогосподарства, адресу та рахунок в банку (у форматі ІВАN), на який буде йти виплата, та підписати спрощену заяву (у разі її подання електронними засобами – за допомогою кваліфікованого електронного підпису).
Решту інформації, необхідної для визначення права домогосподарства на житлову субсидію, Пенсійний фонд України отримає від державних реєстрів.
На основі отриманих даних, приймається рішення про розгляд заяви.
Повідомлення про прийняте рішення (встановлений розмір житлової субсидії, у разі її призначення, причини відмови і порядок оскарження рішення) разом із заявою та сформованою декларацією, надійдуть заявникам. Тим, хто подавав через особистий кабінет на вебпорталі Фонду – в його особистий кабінет; тим, хто подав засобами мобільного додатку Пенсійного фонду України – у мобільний додаток; хто подав засобами Порталу Дія – через Портал Дія, хто подав спрощену заяву у паперовій формі – на адресу електронної пошти (п. 5 постанови № 601).
Як подати заяву на житлову субсидію “в один клік” через вебпортал Фонду?
- Заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України та авторизуємось за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
2. В особистому кабінеті на панелі зліва в розділі “Комунікації з ПФУ“ обираємо опцію “Заява на житлову субсидію чи пільгу“.3. У спливаючому вікні натискаємо кнопку “Продовжити”.4. У наступному вікні обираємо опцію “Заява про призначення та надання житлової субсидії за експериментальним проектом”.5. Заповнюємо онлайн-форму заяви: вказуємо загальну інформацію про особу, яка подає заяву (в т.ч. паспортні та адресні дані), зазначаємо реквізити банківського рахунку (у форматі ІВАN), додаємо інформацію про членів домогосподарства.
6. Перед остаточним формуванням заяви та відправленням її до Пенсійного фонду України, за допомогою опції “Додати файл”, за бажанням та за наявності, додаємо скановані копії документів, які можуть визначати право на призначення субсидії (наприклад, у разі оформлення житлової субсидії за фактичним місцем проживання – копію договору оренди, довідку ВПО).
Надаємо згоду на передачу та обробку персональних даних, поставивши відповідну позначку, та натискаємо кнопку “Сформувати заяву”.7. Перевіряємо дані сформованої заяви та надсилаємо до Пенсійного фонду, натиснувши кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.
Важливо!
З результатом щодо прийнятого рішення про призначення житлової субсидії можна ознайомитись у розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.